Menü Kapat

Lazer Hemoroid

Hemoroid veya basur nedir ? Hemoroid veya basur tipleri nelerdir ? Hemoroid veya bağsur neden olur? hemoroid veya bağsur oluşumunu kolaylaştıran faktörler nelerdir ? Hemoroid belirtileri nelerdir ? Hemoroid hastalığı evreleri nelerdir? Hemoroidden veya basurdan korunmak için neler yapılmalıdır? Hemoroid hastalığı ameliyat yöntemleri nelerdir? Hemoroid tekrarlar mı ? Hemoroid hastalığı kansere neden olabilir mi ? Hemoroid hastası nasıl beslenmeli?

Hemoroid Hastalığı

• Hemoroid makat bölgesinin ait en sık rastlanılan hastalığıdır. Makatta ağrı ve kanama şikayeti olan hastalarda ortalama olarak % 50’sinde hemoroid belirlenir.
  • Toplumun % 70’inin yaşamlarının bir döneminde, hemoroi hastalığı yaşadığıı bildirilmektedir liften fakir batılı diyet şeklinde beslenme sonucunda, hemoroid sorununa çok daha genç yaşlarda rastlandığı görülmektedir..
  • Erkeklerde kadınlara oranla 1.3 kat daha sık görülürler.
  • Hastalarının sadece % 10’unda ameliyat gerekebilir.

Hemoroid veya basur nedir ?

Hemoroid  sağlıklı insanın  makat bölgesinde bulunan   damarlarsal yapılar , bağ dokusu ve düz kası yapılarının ğenişleyip sarkarak agrı , kanama ve şişlik yapması durumudur. Kabızlık veya ishal, aşırı ıkınma, yanlış tuvalet alışkanlıkları veya hamilelik nedeniyle bu yastıkçıklar sarkarak, hemoroid şeklini alır.

Hemoroid veya basur tipleri nelerdir ?

Yer aldıkları bölgeye göre  iç ve dış olarak ikiye ayrılır.
Dış hemoroid (basur): Makat bölgesinin dış bölgesinde  en hassas ve ağrıya duyarlı olan bölgesinde yerleşirler. Dıştan  çıplak gözle görülebilir
İç hemoroid (basur): genellikle  içten coğu zaman ağrısız olan   şişliktir.  Dışarı  sarkma veya fıtıklaşma ve içeri itilememesi durumunda şiddetli ağrıya neden olabilir.

Hemoroid veya bağsur neden olur?

Hemoroidler; makat etrafındaki  bağ dokusu ve damarsal ağlardan olusan  yastıkçıkların (anal cushions) bütünlüğünün bozulması nedeni ile oluşmaktadır. Makat yastıkçıkları sağ ön, sağ arka ve sol yan yerleşimlidirler.Hemoroidal hastalıkta toplar damarlar (venler) genişler, damarlarda pıhtılar oluşur (tromboz), kas ve bağ dokularında sarkmalar meydana gelir ve ağrı , kanama ve şişlik şikayeti ile kendini gösterir.

Hemoroid belirtileri nelerdir?

• Makattan kan gelmesi
  • Makat bölgesinde kaşıntı
  • Makatta ağrı ve şişlik
  • Hemoroid (basur) hangi hastalıklarla karıştırılabilir?
    Makattan kanama olduğunda hasta mutlaka uzman bir cerrah tarafından muayene edilmelidir.
    • Makat çatlağı(anal fissür)
    • Makat fistülü(anal fistül, perianal fistül, anorektal fistül)
    • Makat apsesi(anal apse, perianal apse, anorektal apse)
    • Makat (anüs) kanseri
    • Rektum kanseri
    • Rektal polip
    • Makat sarkması
    • Ülseratif kolit
    • Crohn hastalığı
    • Makatta mantar hastalığı

Hemoroid tekrarlar mı?

Hemoroid konusunda, ‘’hemoroid için kesin çözüm,’5 dakikada garantili hemoroid tedavisi’’, ‘’hemoroid tedavisinde % 100 başarı’  gibi bir durum  maalesef mümkün değildir bunu yazanlara ve söyleyenlere lütfen itibar etmeyiniz. Hemoroid  ameliyatsız yöntemlerde % 10-50 ve ameliyatlı yöntemlerde ise % 1.5-15 oranında tekrarlayabilir veya nüks edebilir. Nedenler arasında uygulanan cerrahi teknik, hastanın yanlış değerlendirilmesi , devam eden kabızlık ve yanlış beslenme alışkanlığı gibi nedenler sayılabilir.